Monday, July 5, 2010

Tortilla de patatas


Imádom! Azért mert egyszerű, de mégis olyan jó, könnyű. Ma ezt ebédeltem. A megadott mennyiség lehet egy személyes, így elég kiadós, viszont két szerényebb emberkének is elég, amolyan előételnek, vagy vacsinak.

Hozzávalók:
  • 40 dkg krumpli
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 4 tojás
  • só, bors, olívaolaj
A hagymát szivárványra (vékony csíkokra), a krumplit vékony szeletekre vágtam. Egy serpenyőben olívaolajat hevítettem, rádobtam a hagymát, picit pároltam, hozzáadtam a szeletelt krumplit, sóztam, borsoztam és óvatosan kevergetve addig pároltam, míg megpuhult. (nem kell szétfőzni). A tojásokat egy keverőtálban lazán elkevertem és beleforgattam a megsült krumplit. Kevés olajat locsoltam a serpenyőbe és visszaöntöttem bele a tojásos krumplit. Lefedve, alacsony lángon addig sütöttem, amíg felül látszott, hogy már majdnem megsült a tojás. Ekkor egy megfelelő méretű tányért borítottam a serpenyőre és egy gyors mozdulattal átfordítottam, majd óvatosan visszacsúsztattam bele a tortillát. Ezután már fedél nélkül sütöttem, kb. 5 percig. Aiolival és salátával ettem.

No comments:

Post a Comment