Friday, July 2, 2010

Spaghetti salsa verde


Munka után megint valami gyorsra, egészségesre, nagyon finomra vágytam. A kertünkben gyönyörü a petrezselyem, a hütőben volt még egy kis maradék szardella ... hmm .. akkor legyen salsa verde piemontese (piemonti zöldmártás). Ugye nem kell mondanom, hogy alig 20 perc alatt elkészültem a vacsim. Szeretem az ilyen szószokat, mert nem hőkezeltek, így nem mennek kárba a vitaminok, antioxidánsok, esszenciális zsírsavak és persze intenzívebb az ízélmény. 2 személyre szól a recept.

Hozzávalók:
  • 20 dkg durumtészta
  • egy kis csokor petrezslyem
  • 3 gerezd duci fokhagyma
  • 1 kis marék dió
  • 4 szardellafilé
  • 1 ek. kapribogyó
  • 2 ek. olívaolaj
  • bors, citromlé
Míg a víz felforrt, addig beledobáltam mindent az összes hozzávalót a robotgépbe és pépesítettem a szót. Kifőztem a tésztát, leszűrtem, összeforgattam a szósszal, megszórtam kevés pirított fenyőmaggal és parmezánforgáccsal.

No comments:

Post a Comment