Saturday, July 10, 2010

Ribizli-málna crumble

 
Egy remekbeszabott angol édesség! Nagy előszeretettel használom azt a szókapcsolatot, hogy "botrányosan egyszerű". Hát ez az! Zseniális, olyan finom, hogy ájuldoztam, mikor első falatot a számba vettem. Tudom, hogy ez nem magától a morzsától van, hanem a megsült, szirupos, kissé ragacsos ribizli-málna páros teszi megbolondítva egy kis őrölt gyömbérrel, na meg persze a kókuszos ropogós morzsa. Érdemes elkészíteni, 5 perc alatt összeállítható egy darab sütőtálban. Jó. A morzsát gyúródeszkán állítottam össze. De ez lényegtelen, egy kis tejszínhabbal szerintem mennyei, akár ünnepi desszertet is lehet.

Hozzávalók:
  • 40 dkg gyümölcs (nálam most ribizli és málna keveréke)
  • 3 ek. kristálycukor
  • 1 csapott tk. őrölt gyömbér
  • 20 dkg sima liszt
  • 10 dkg puha vaj
  • 1 ek. porcukor
  • 2 marék kókuszreszelék
A gyümölcsöt egy sütőtál alján egyenletesen elosztottam, majd összeforgattam a kristálycukorral és a gyömbérrel. A többi hozzávalóból elkészítettem a morzsát, egyenletesen elosztottam a gyümölcsön majd 200 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütöttem. Szerintem langyosan a legfinomabb tejszínhabbal.



No comments:

Post a Comment