Saturday, July 31, 2010

Fondant au Chocolat

Sexi desszert! Nagyon csokis, nagyon gyors, nagyon egyszerű, ám masszív.

Hozzávalók:
  • 20 dkg jó minőségű étcsokoládé
  • 10 dkg vaj
  • 3 tojás
  • 5 dkg cukor
  • 2 ek. liszt
  • csipet só
A sütő előmelegítettem 200 fokra. Gőzfürdő felett összeolvasztottam a csokit a vajjal, majd hozzákevertem a cukrot, egyenként a tojásokat, végül a lisztet és a csipet sót. Négy darab soufflé formában elosztottam a csokis masszát és sütőtől függően 10-15 perce a sütőbe tettem. Akkor jó, ha a külső réteg ropogós a belseje pedig folyékony marad.

2 comments:

  1. elkészítettem. hihetetlen élvezet enni és pofon egyszerű.
    igaz, így elsőre 49 percig tartott elkészíteni és sütőbe tenni. oltári nagy szamárságokat bakiztam, mire összeállt a kész massza, de ezt is csak a magamfajta zöldfülűek tudják így összehozni.
    59 percnél kivettem a légkeveréses sütő közepéről, ami már kezdett sok lenni neki, ezért legközelebb vagy lejjebb veszem a hőfokot vagy 8-9 percig hagyom bent.
    69 percnél éppen végeztem a kóstolással :) részletezzem? lassan éve a torkomon lecsordogáló csokiláva egészen a fellegekig kalauzolt.
    erre egy órára, mire éppen végeztem a mosogatással és a konyhát a bocitarkából újra fehérré varázsoltam, a tükörbe nézve láttam, hogy nem végeztem teljesen tökéletes munkát. az orromon lévő újdonsült csokibarna anyajegy és a számat körülvevő barna szájkontúr még tartogatott számomra egy jóízű nevetést és még egy kis tisztítási munkát.
    köszönöm a receptet!
    *R*

    ReplyDelete
  2. örülök, hogy ízlett és hogy ilyen ízélmény volt számodra, én meg jót derültem az íráson :o) én köszönöm :o)
    Katka

    ReplyDelete