Saturday, July 10, 2010

Ostoros kalács


Anyukámmal közösen készítettük. Látványos és nagyon finom, szaftos.

Hozzávalók:

Tészta
  • 60 dkg sima liszt
  • 3 dkg élesztő
  • 3 dl meleg tej
  • 6 dkg cukor
  • 3 tojás fehérje
  • 2 kanál olvasztott vaj
Krém
  • 25 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 2 kanál kakaó
 A tészta hozzávalóiból a szokásos módon ( gyúrás, dagasztás) tésztát gyúrtam. A krém hozzávalóit összedolgoztam. Miután duplájára kelt a tészta, hat egyforma cipóra osztottam és még 20 percet pihenni hagytam. Ezután egyenként kisodortam, igazságosan megkentem mindegyiket a kakaós krémmel és feltekertem. Kettesével összefontam a rudakat, sütőpapírral bélelt tepsibe raktam őket, megkentem a tojások sárgájával és hideg sütőbe tettem. Bekapcsoltam a sütőt, 190 fokra állítottam, aranybarnára sütöttem.

No comments:

Post a Comment