Saturday, July 31, 2010

Mákos-szedres-morzsás sütemény

Jaj, olyan üde, olyan jól esett az escabeche pácos csirke után. Szerintem mennyei! Más nem is lehet, hiszen mákos, feketeszedres, kókuszos. A szeder savanykás íze mesterien tompítja és kiegészíti az alulról jövő édeskés mákos ízt és a felső kókuszos édes morzsát. Csapnivalóan jó és könnyű elkészíteni. Kell ennél jobb nyári desszert?

Hozzávalók:
  • 20 dkg sima liszt vagy 15 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 10 dkg darált mák
  • 12 dkg cukor/méz
  • 3 tojás
  • 15 dkg puha vaj
  • 15 dkg natúr joghurt
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 cs. sütőpor 
  • 30 dkg  szeder (lehet meggy, cseresznye, szilva, málna, ribizli)
Morzsa:
  • 5 dkg puha vaj
  • 10 dkg liszt
  • 5 dkg porcukor
  • 5 dkg kókuszreszelék
A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A cukrot, tojásokat, vajat, joghurtot és citromhéjat kézi habverővel kikevertem (használhatunk mixert is) , majd hozzáadtam az átszitált sütőporos lisztet a mákkal együtt. Alaposan összedolgoztam. Egy 24 cm átmérőjű tortaformát kivajaztam és belesimítottam a masszát. A morzsa hozzávalóit összedolgoztam, a szedret rászórtam a mákos masszára, rászórtam a morzsát, beraktam a sütőbe és 40-45 perc alatt készre sütöttem.

No comments:

Post a Comment