Saturday, July 3, 2010

Meggyes semifreddo málnával


Hozzávalók:
  • 40 dkg kimagozott meggy
  • 4 tojás szétválasztva
  • 2,5 dl jéghideg tejszín
  • 10-15 dkg cukor/méz ízlés szerint
  • málna
  • ízlés szerint likőr ( málna, meggy, limoncello, rum)
  • csipet só
A meggyet meglocsoltam egy kevés limoncelloval, kicsit állni hagytam, egy maréknyit félretettem, majd botmixerrel pürésítettem. A tojások sárgáját habosra kevertem a cukorral és gőzfürdő felett addig kevergettem, míg az cukor el nem olvadt. Ezután hozzákevertem a meggymasszát. A tojás fehérjét csipet sóval kemény habbá vertem, ugyanígy jártam el a tejszínnel is (só nélkül), majd egymás után, óvatos mozdulatokkal a meggyes alaphoz kevertem őket. Egy kb.másfél literes püspökkenyér formát kibéleltem folpackkal, a félretett meggyet és egy marék málnát az aljára dobáltam és ráöntöttem masszát. Legalább 6 órára fagyasztóba tettem, legjobb egy egész éjszakát ott tartani.

No comments:

Post a Comment