Thursday, July 22, 2010

Ribizlis mascarpone "torta"


Azért tettem idézőjelbe, mert azért nem minden torta, ami annak látszik. :) De kétségtelen, hogy nagyon finom, tömény, brutálisan jó. Miért ne lenne az? Mascarpone, fehér csokoládé, ribizli, csokis keksz alap. Kezdek megbékélni a kekszes alapú desszertekkel. Pár hónappal ezelőtt csípőből elutasítottam és minden receptben azonnal kiváltottam omlós vajas tésztára.  A recept egyébként Dolce Vita-é. Én jobbnak láttam egész éjszakára a hűtőbe rakni a tortát, másnap tökéletesen vágható, de ilyen melegben percek alatt olvadásnak indul a fehér csokoládé.

Hozzávalók:
  • 15 dkg kakaós keksz morzsára törve/őrölve
  • 8 dkg olvasztott vaj
  • 25 dkg mascarpone
  • 20 dkg fehér csokoládé
  • 25 dkg ribizli
A kekszből és a vajból összeállítottam a "tésztát" és egy 18 cm átmérőjű kapcsos tortaformába simítottam. A fehér csokoládét gőz felett felolvasztottam és kanalanként a mascarponehoz kevertem. A kekszes alapon egyenletesen elosztottam a ribizlit, ráhalmoztam a krémet és egy éjszakára a hűtőbe tettem. Szerintem cukor felesleges bele, így is elég édes. Nekem legalábbis.

No comments:

Post a Comment