Friday, July 23, 2010

Pesto alla Trapanese


Megint egy hihetetlenül egyszerű és még annál is egészségesebb étel. Ezért szeretem az olasz pesto-kat, mert nyersen, értem ezalatt, hogy hőkezeletlenül esszük őket, így minden fontos vitamin, ásványi anyag, enzim megmarad. Ebben a szicíliai paradicsomos szószban is tisztességesen képviselve vannak a létfontosságú tápanyagok, hiszen van benne olívaolaj és mandula, amelyek többek közt biztosítják az esszenciális zsírsavakat, aztán a paradicsom, amely A-, C-, B3- és E-vitamint, karotinoidokat, káliumot és kevés nátriumot tartalmaz. Antioxidáns, rákmegelőző, vírusölő hatású. Erősíti az immunrendszert, emeli az energiaszintet. 100 grammjában 14 kcal van. A fokhagymáról is ódákat zenghetnénk, nem csak mert egészséges, hanem mert nagyon finom. És akkor ne hagyjuk ki a fűszernövények királyát sem - a bazsalikomot.  Cseranyagai és illóolajai a felfúvódást csökkentik, valamint gyomorrontás esetén segítenek. A bazsalikomnak ismeretes étvágyjavító, szélhajtó, köhögés csillapító hatása van. De nem csak ezért szeretem ezt a pesto-t, hanem az ízélményért is, amit nyújt.

Hozzávalók:
  • 1 marék mandula
  • 1 nagy marék bazsalikom
  • 2 közepes paradicsom
  • 2 gerezd fokhagyma
  • ízlés szerint olívaolaj, só, bors
A hozzávalókat  robotgépbe tettem és homogén masszává turmixoltam. Fusilivel ettem, tálaláskor meghintettem parmezánforgáccsal.  Egy kb. 2 decis kis üvegre való lett ebből a mennyiségből, hűtőben, lezárva pár napig eláll.

No comments:

Post a Comment