Saturday, September 4, 2010

Profiteroles

Aki azt állítja, hogy bonyolult elkészíteni, az hazudik vagy kontár :), aki viszont azt mondja, hogy csapnivalóan finom, avval egyet kell értsek. Tényleg nem nagy kunszt elkészíteni, nagyon hamar elkészül, ha vendégeket várunk, előző este elkészíthetjük a puffancsokat és másnap csak meg kell tölteni, nyakon önteni selymes csokoládészósszal és villoghatunk a vendégsereg előtt, garantáltan nem kevés dicséretet fogunk bezsebelni. Szóval hajrá!

Hozzávalók:

Tészta (kb. 30 drb)
  • 125 ml tej
  • 200 ml víz
  • 100 g vaj
  • 150 g sima liszt átszitálva
  • csipet só
  • 4 tojás
Krém:
  • 600 ml jéghideg tejszín
  • 2 ek. porcukor/2 cs. alnatura vanília cukor
  • 1 vanília rúd kikapart belseje
  • 2 cs. habfixáló
Csokoládészósz
  • 10 dkg étcsokoládé (60-70%-os kakaótartalommal)
  • 5 dkg vaj
  • 100 ml zsíros tej
  • 1 tk. méz
A tejet a vízzel, vajjal és a csipet sóval felhevítettem. Mikor elolvadt a vaj, hozzáadtam az átszitált lisztet, gyors mozdulatokkal simára dolgoztam és levettem a tűzhelyről. Miután langyosra hűlt a massza, egyenként beledolgoztam a tojásokat és addig kevertem, míg szép fényes masszát kaptam. Nyomózsákkal  vagy egy kiskanállal sütőpapírra kis kupacokat nyomtam/halmoztam és 200 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem őket. Míg hűltek a fánkok, kemény habbá vertem a tejszínt a többi hozzávalóval, majd hegyes vékony csövű habzsákba töltöttem. Ennek segítségével lyukakat fúrtam a fánkok aljába és egyúttal meg is töltöttem őket. A csokoládészószhoz gőzfürdőben megolvasztottam a darabokra tördelt csokoládét a vajjal és a mézzel, majd simára kevertem a tejjel. Csak közvetlenül tálalás előtt csorgattam a fánkokra a szószt.

No comments:

Post a Comment