Thursday, September 23, 2010

Erdei gombás zöldfűszeres gnocchi

 

Extra gyors, extra finom ebéd, főleg annak, aki rendelkezik némi konyhai rutinnal. A beáztatott gombától és zöldfűszerektől ez a tészta  kicsit ragadósabb, mint a hagyományos gnocchi tészta, ezért kicsit többet kell lisztezni, de egyébként jól dolgozni a tésztával, nem szidtam közben senki és semmit.

Hozzávalók: (4 személyre):
  • 1 kg főtt, áttört burgonya
  • 2 tojás sárgája
  • 2 ek. reszelt parmezán
  • 1 nagy csokor friss zöldfűszer (petrezselyem, bazsalikom, menta)
  • 5 dkg szárított erdei gomba
  • 15-25 dkg finomliszt
  • só, bors
  • 1 ek. vaj a pirításhoz
A gombát meleg vízben beáztattam, a burgonyát héjában megfőztem, kihűtöttem, meghámoztam, áttörtem. A zöldfűszereket és a megpuhult gombát felaprítottam, nagyon finomra. A hozzávalóból tésztát gyúrtam, nem biztos, hogy kell az egész adag liszt, kicsit ragacsos, ám jól formázható tésztát kell kapnunk. Ízlés szerint sóztam, borsoztam. A tésztából erősen lisztezett deszkán kb.2 cm átmérőjű hengereket formáztam, majd ezeket kb. 2 cm-es darabokra vágtam. Sós, lobogó vízben addig főztem, míg a gnocchi fel nem jött a víz felszínére. Szűrőtálba tettem, egy serpenyőben felolvasztottam a vajat, kicsit megpirítottam benne a tésztát, majd parmezánnal meghintve tálaltam.

No comments:

Post a Comment