Thursday, September 23, 2010

Risotto ai Porcini - Vargányás risotto

 
Az egyik legjobb dolog, ami a szárított vargányával történhet és persze egy risottóval, hogy a kettőt házasítjuk és a végén nem sajnáljuk tőle a vajat és a parmezánt, ettől lesz igazán krémes és selymes. Az igazán finom vargányás risotto titka a szárított vargányában rejlik, persze ez nem jelenti azt, hogy friss vargányát nem használhatunk mondjuk díszítésre, de szárítottra mindenképp szükség lesz. Ezenkívül elengedhetetlen a forró alaplé, egy kevés fehér bor, vaj, parmezán. Én ezek nélkül nem igazán tudok elképzelni egy risotto-t sem.

Hozzávalók: (4 személyre):
  • 40 dkg risotto rizs (nálam Arborio)
  • 1 liter alaplé
  • 5 dkg szárított vargánya
  • 1 fej hagyma nagyon finomra vágva
  • 1 dl száraz fehér bor
  • 1 csokor friss petrezselyem
  • 10 dkg vaj, olívaolaj
  • kb. 10 dkg parmezán finomra reszelve
  • só, bors
A gombát meleg vízbe áztattam. Az alaplét a tűzhelyre készítettem és lassú lángon melegíteni kezdtem, nem kell, hogy lobogjon, de legyen forró. A hagymát egy kevés vaj és olívaolaj keverékén megpároltam, hozzáadtam a vargányát és a rizst, párszor átforgattam, mikor átmelegedett, felöntöttem a borral, hagytam teljesen elpárologni, közben megállás nélkül finom mozdulatokkal kevergettem. Elkezdtem fokozatosan adagolni az alaplevet, mindig egy merőkanállal, majd kevergetés következett, míg el nem főtt a lé. Mikor úgy gondoltam, hogy kész, a rizs al dente állagú és már nem túl folyós, elzártam a lángot, hozzáadtam a finomra vágott petrezselymet. Picit vártam, majd lendületes mozdulatokkal a rizshez kevertem a maradék hideg  vajat (kb.7 dkg) és a parmezánt. Ízlés szerint sóztam, borsoztam és azonnal tálaltam.

1 comment: