Wednesday, September 8, 2010

Spaghetti alla puttanesca


Magyarul annyit tesz: "rossz lányok tésztája". A pasta alla puttanesca állítólag olasz örömlányok találmánya. Bő 50 évvel ezelőtt Olaszországban a bordélyházak állami tulajdonban voltak, a lányok csak heti egy alkalommal kaptak kimenőt, ilyenkor többek közt vásárolhattak. A heti egy alkalom azért nem olyan sok, főleg ha élelemvásárlásról van szó, viszont olajbogyó, kapribogyó, szardella, paradicsom, fokhagyma, chilipaprika általában mindig volt "otthon". Leleményes lányok lehettek, a kényszer motivál, mert valami irtó finomat találtak ki, én legalábbis nagyon szeretem. Arról nem is beszélve, hogy olyan hamar kész, alig 20 perc alatt isteni ebédet, vacsorát tálalhatunk a családnak.

Hozzávalók:
  • 20 dkg durumtészta (lehet spagetti, linguine)
  • 2 gerezd duci fokhagyma
  • 1 kimagozott chilipaprika
  • 4 szardellafilé
  • 1 ek.kapribogyó
  • pár szem fekete olajbogyó
  • 2 közepes lehámozott paradicsom
  • friss petrezselyem
  • só, bors
  • olívaolaj
Feltettem egy nagy lábosban vizet forralni, ezalatt elkészítettem a szószt, ha lehet így nevezni. Egy serpenyőben olívaolajt hevítettem, majd hozzáadtam a felszeletelt fokhagymát, chilit, szardellát, kicsit pirítottam, míg a szardella szét nem omlott, majd hozzáadtam a leöblített kapribogyót és olajbogyót. Vékony csíkokra metéltem a paradicsomot, kicsit megborsoztam, nem sóztam, mert a szardella sós, így bőven elég volt. Al dentére főztem a spagettit, a tészta főző vizét sem sóztam most meg, leszűrtem és a serpenyőben összeforgattam a szósszal és az apróra vágott friss petrezselyemmel. Tálaláskor még megszórtam petrezselyemmel és egy kis parmezánforgáccsal. 2 személyre szól a recept.

No comments:

Post a Comment