Wednesday, August 25, 2010

"A" Kedvenc - Tiramisu

Hozzávalók:
  • 4 nagyon friss tojás,
  • 1 rúd vanília
  • 4 ek.kristálycukor (ízlés szerint lehet több/kevesebb)
  • 50 dkg mascarpone
  • 1-2 evőkanál rum vagy konyak
  • kb.40 db babapiskóta
  • 3 dl erős feketekávé (nem nescafé)
  • 3 ek. evőkanál
  • fél /1 dl rum (konyak, amaretto, marsala)

A tojások sárgáját a cukorral habosra kevertem, kisebb adagokban beledolgoztam a mascarponet, a vanília rúd kikapart belsejét,  majd a 1 ek. rummal ízesítettem A tojások fehérjét kemény habbá vertem és lazán a sajtos krémbe forgattam. A babapiskóta áztatásához a  kávét a cukorral meg a rum/konyakkal elkevertem. A piskóta felét egyesével épp csak belemártottam a kávéba, egy rétegben egy tálba raktam. A fele krémet egyenletesen rásimítottam. Majd jött még egy réteg piskóta és megint krém. Az a jó, ha legalább 12 órát, tehát egy éjszakát áll a hűtőben. Nem kell finomkodni a tálalásnál, kanállal puff a tányérra egy kupacba, kakaóval meghint, lehet ronda, de finom. Ha vendégek jönnek, akkor külön poharakban is elkészíthetjük, úgy azért esztétikusabb.

No comments:

Post a Comment