Sunday, August 15, 2010

Pasta alla Norma


Ez a tésztaétel Sziciliából származik, itt született Bellini, az étel Norma c. operájáról kapta a nevét. Isteni, gyors, egyszerű, ahogy az egy olasz recepthez illik.

Hozzávalók: (4 személyre)
  • 40 dkg tészta (nálam most fusili)
  • 1 doboz hámozott paradicsom (kb.40 dkg)
  • 3 ek. paradicsompüré
  • 10 dkg feta sajt
  • 1 közepes padlizsán vékony karikákra vágva
  • 2 gerezd fokhagyma
  • olívaolaj, só, bors
  • friss bazsalikom, rozmaring
A tésztát sós, lobogó vízbe "al dente" állagúra főztem. A padlizsánt enyhén besóztam és félre tettem, hogy levet eresszen. A paradicsom szószhoz olívaolajt hevítettem, picit megpirítottam rajta az apróra vágott fokhagymát majd beleöntöttem a hámozott paradicsomot, hozzáadtam a paradicsompürét, sóztam, borsoztam, 20 percig lassan főztem, a végén megízesítettem friss, apróra vágott bazsalikommal és rozmaringgal. A padlizsánkarikákat forró olajban ropogósra sütöttem. A tésztát összeforgattam a paradicsomszósszal és a ropogós padlizsánnal és morzsolt fetával tálaltam.

No comments:

Post a Comment