Monday, August 16, 2010

Zuccotto - második felvonás



Ígéretemhez híven jövök a pontos recepttel, az eredetivel. Mikor először készítettem ezt a fantasztikus desszertet, akkor eltértem a recepttől (és milyen rosszul tettem), mert a tejszínt lecseréltem ricottára, ami egyébként nem rossz, de nem ebbe a desszertbe való. Azért folyamodtam ehhez a cseréhez, mert egyszerűen nem sikerült kemény habbá vernem a tejszínt, márpedig folyékonyan, csomósan, kicsapódva nem lehet felhasználni. Azóta rájöttem, hogy nem maga a tejszín a hibás, hanem a hőmérséklete. Ugyanis jéghidegnek kell lennie és akkor minden gond nélkül gyönyörű, kemény habot lehet belőle verni. Újabban felhasználás előtt beteszem fél órácskára a tejszínt a fagyasztóba, hogy jó hideg legyen, így tényleg nincs bosszankodás. Ezen a sikerélményen felbuzdulva, (nem tudom, más hogy van vele, de nekem ez siker) úgy döntöttem, hogy megcsinálom megint a zuccotto-t, ezúttal tejszínnel. A siker nem maradt el, valami isteni íze van.

Hozzávalók:
  • egy klasszikus tepsi nagyságú piskótatészta (én így készítem, ehhez nem kakaósat, de akár azt is lehet, hanem sárgát sütök, tehát a 2 kanál kakaó helyett 2 kanál lisztet használok)
  • 7,5 dl jéghideg habtejszín
  • 15 dkg étcsokoládé
  • 1 marék durvára vágott mandula (lehet dió, mogyoró, pisztácia, fenyőmag)
  • 1 marék kandírozott gyümölcs ( nálam narancs-, citromhéj)
  • 3 csomag habfixáló
  • 1 nagy narancs leve
  • 2 deci édes fehérbor (marsala vagy tokaji, de lehet rumot is használni)
  • 4 ek. porcukor
Megsütöttem a piskótatésztát. A tejszín felét egy lábasba öntöttem, beletördeltem a csokoládé felét és kevergetve addig melegítettem, míg a csokoládé el nem olvadt. Jéghidegre hűtöttem. A maradék tejszínt 2 ek. porcukorral és másfél csomag habfixálóval kemény habbá vertem, majd óvatos mozdulatokkal belekevertem a durvára vágott maradék csokoládét, mandulát és kandírozott gyümölcsöt. Felhasználásig hűtőbe tettem. Ugyanígy jártam el a csokoládés tejszínnel is. Ezután következett a macerás meló, aki rendelkezik némi rutinnal, az nem fogja a haját tépni. Egy megfelelő formájú, kb.2 literes tálat kibéleltem a piskótatésztával, amiből előtte kivágtam egy a tálnak megfelelő nagyságú kört ( ez lesz a torta alja/fedele, ezután kezdtem csak szabdalni), kicsit kell szabdalni, legkönnyebb háromszögekkel dolgozni. A narancs levét és az alkoholt egy tálban összekevertem, majd meglocsoltam vele a piskótát. A "fehér" tejszínnel kibéleltem a formát, úgy, hogy a közepén hagytam egy mélyedést, amibe a csokoládés tejszínt töltöttem. Befedtem a tortát a kör alakú, szintén meglocsolt piskótával, finoman megnyomkodtam, folpackkal letakartam és egy éjszakára hűtőbe tettem. Tálalás előtt meghintettem porcukorral és kakaóval.

No comments:

Post a Comment