Sunday, August 15, 2010

Feketeszedres túrótorta


Hozzávalók:
  • 15 dkg kakaós keksz ( sima vajas kekszhez 2 ek. kakaót kell adni)
  • 8 dkg olvasztott vaj
  • 25 dkg túró
  • 2,5 dl hideg habtejszín
  • 5 ek. porcukor
  • 1,5 dl tej
  • 1 cs. zselatin
  • 25 dkg szeder
A kekszet robotgéppel morzsává őröltem, összedolgoztam az olvasztott vajjal és egy 18 cm átmérőjű tortaformába simítottam, beraktam a hűtőbe, ezalatt elkészítettem a túrómasszát. A túrót a tejjel és 3 ek. porcukorral bormixerrel pürésítettem, a szedret 1 ek. porcukorral szintén pépesítettem, átpaszíroztam, félre tettem. A zselatinnal a használati utasítás szerint jártam el. A tejszínből 1 ek. porcukorral kemény habot vertem. A túrós masszában elkevertem a zselatint, majd óvatos mozdulatokkal beledolgoztam a tejszínt, majd megfeleztem. A massza egyik felébe belekevertem a szederpürét. A kétféle masszát "AS" vagy "AT",  azaz "ahogy sikerül" vagy "ahogy tetszik" módszerrel a tortaformába simítottam. Lehet szépen, egyenletesen rétegezni is. Ahogy tetszik. Legalább 3 órát hűtöttem.

No comments:

Post a Comment