Sunday, March 28, 2010

Cottage Pie

 Igazi brit klasszikus, abszolút komfort étel. És még mondja valaki, hogy az angolok nem tudnak főzni. Jó, jó, nem bonyolult étel, de szerintem imádható, laktató és kicsit más, mint amihez errefelé meg vagyunk szokva. A bárányhúsból készült változat a híres Shepherd´s Pie - Pásztor pite, de mivel bárányhúst nem kaptam, ezért  lett cottage pie. Szerintem így is kifogástalan lett, nem több, nem kevesebb. Szeletelni csak teljesen kihűlt állapotban lehet, enni viszont frissen, melegen jó. Fotózás szempontjából érdemes várni, míg kihűl, mert melegen tálalva a "ronda, de finom" kategóriába sorolnám. A recept szerintem jó, nem tervezek semmi változtatást, ezért legközelebb is így fogom csinálni, nem teszek hozzá, és nem is veszek el belőle semmit. Legfeljebb fél adagot készítek majd, mert a receptben megadott mennyiség elég emberes adag. Eredetileg itt.


Hozzávalók:
  • fél kiló sertés, illetve fél kiló darált marhahús
  • 2  fej vörös hagyma
  • 2 szál sárgarépa
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2-3 ek. paradicsompüré
  • 2 dl vörösbor,
  • 2 dl alaplé (nálam most vasárnapi húsleves volt)
  • 1 kg burgonya
  • 2 tojássárgája
  • 10 dkg vaj
  • 15 dkg parmezán (nálam most Gouda volt)
  • kakukkfű
  • rozmaring 
  • bőségesen Worcester szósz
  • só, frissen őrölt bors 
  • 1 ek. liszt
A sütőt előmelegítettem 200 fokra. Egy méretes serpenyőben olíva olajat hevítettem majd megpirítottam rajta a húst. Ezután belereszeltem a hagymát, répát, fokhagymát, sóztam, borsoztam, bőségesen meglocsoltam Worcester szósszal és felöntöttem a vörösborral. Pár percig rotyogott, majd hozzáadtam az alaplevet is és sűrű raguvá főztem. Ez kb. 30 percig tartott. A friss, felaprított fűszereket csak a végén adtam a húshoz. Friss fűszer híján természetesen jó a szárított is. A ragut 1 ek. liszttel sűrítettem.
Közben megfőztem a burgonyát, összetörtem, majd egy fakanál segítségével kikevertem a vajjal, a tojások sárgájával, sóztam, borsoztam és belereszeltem a sajt felét is.
A ragut egy jénai tálban egyenletesen elosztottam, rásimítottam a burgonyapürét, picit sóztam, borsoztam és ráreszeltem a maradék sajtot. Betoltam a sütőbe és kb. 30 perc alatt készre sütöttem.

No comments:

Post a Comment