Saturday, March 6, 2010

Túrótorta

Nemes egyszerűségében nagyszerű desszertköltemény. Nekem kétségtelenül. Könnyű, habos, légies és botrányosan egyszerű. A receptet itt találtam, a felbujtó pedig Fűszeres Eszter volt. Immáron második alkalommal sütöttem ezt a tortát. Legközelebb a vajas alap nélkül szeretném megsütni, úgy, hogy a túrómasszába málnát, fekete szedret vagy meggyet keverek majd. Annak ellenére, hogy könnyű desszert, laktató, kiadós, nagyobb vendégsereget is várhatunk vele. A siker garantált!

Hozzávalók:

Tészta
  • 10 dkg vaj
  • 15 dkg liszt
  • 2 dkg porcukor
Bekapcsoltam a sütőt 190 fokra. A hozzávalókból tésztát gyúrtam és hűtőbe tettem pihenni, amíg elkészítettem a túrómasszát.

Túrómassza
  • 50 - 60 dkg túró
  • 500 ml tej
  • 400 ml tejföl vagy natúr joghurt
  • 2 tojás
  • 15 dkg porcukor
  • 9 dkg kukoricakeményítő
  • 1 bio citrom reszelt héja
A hozzávalókat egy keverőtálba mértem és bormixerrel simára dolgoztam. Nem kell pánikba esni, folyékony lesz, de meg fog szépen sülni. Gyönyörű lesz, nem lehet elrontani. Szintén nem kell pánikba esni, mikor kivesszük a sütőből, egy kicsit még remegős lesz, de ahogy hűl, teljesen megszilárdul. A vajas tésztát egy kb. 24 cm átmérőjű tortaforma aljára nyomkodtam, az oldalakat kihagytam, szerintem felesleges. A túrómasszát a tortaformába öntöttem és betoltam az előmelegített sütőbe. Kb. 90 percig sütöttem, félidőben letakartam a tortát alufóliával, csak lazán rátettem egy letépett darabot, mert nagyon elkezdett pirulni a teteje, majd a mielőtt kivettem volna, levettem róla, hogy kicsit piruljon még. Egy egész éjszakát hűtőben pihentettem. Érdemes! Két okból is. Hidegen szilárd és szépen szelhető, és szerintem hidegen élvezetes.
A szószhoz nagyitól kaptam  fagyasztott ribizlit, amiből egy kis mézzel, egy narancs levével, héjával és egy kevés vörös borral szószt főztem.

No comments:

Post a Comment