Monday, March 1, 2010

Aszalt szilvás, mákos flan


A recept a Chili és Vanilia blogon találató. Ma reggel olvastam, szerelem volt első látásra. Nem volt kérdéses, hogy megsütöm. Egyszerű, gyors, nem kell sokat mosogatni utána. Nagyon finom, selymesen lágy, könnyű desszert. Kísértetiesen emlékeztet az íze valamire gyerekkoromból, de nem bírok rájönni, hogy mire. Kevesebb cukrot tettem bele, 10 dkg-ot a 15 dkg helyett, és mielőtt a sütőbe tettem volna, botmixerrel átdolgoztam a masszát, hogy szép sima legyen. 
Mikor kivettem a sütőből, enyhén kétségbeestem, hogy ezt tényleg lehet majd szeletelni?! És lehet, nagyon szépen, annak ellenére, hogy egészen remegős, pudingos állagú. Végig avval nyugtatgattam magam, míg hűlt, hogy :
  • Mautner Zsófia nem nyúlhat mellé
  • amiben mák van, az nem lehet rossz
és "happy end" lesz. Az lett! :)

No comments:

Post a Comment