Saturday, June 19, 2010

Végső megoldás - Semifreddo

Pár bejegyzéssel korábban hosszasan ecseteltem a fagylaltgép-botmixeres kevergetés dilemmámat és az a legszebb az egészben, hogy a kettő közül egyik sem a megoldás. Nekem legalábbis nem. Nem is tudom, miért nem jutott eszembe hamarabb a semifreddo. Valahogy teljesen megfeledkeztem róla, pedig annyira egyszerű és olasz, csak nem láttam a fától az erdőt. Nem kell sem fagylaltgép és nem fogom óránkénti botmixeres kevergetéssel sem bonyolítani az életem. A semifreddo tökéletes alternatíva, krémes, habos, könnyű,  pofátlanul egyszerű, a végtelenségig variálható, mindez a fent említett módszerek nélkül. Sok recept kering a világhálón, valahol megfőzik a tojás sárgáját, valahol nem. Én eddig csak a nyers változatot próbáltam, de tekintettel arra, hogy házi tojást használok, ezért inkább megfőzöm. Annyiban tér el a fagyitól, hogy tartalmaz felvert tojásfehérjét és a legtöbb recept a tejszínt is felverve írja. Ettől lesz krémes és könnyű, viszont nem fagy meg kőkeményre, de mégis formázható. Csinálhatunk gombócokat fagyis kanállal, nekem azonban jobban tetszik a jellegzetes püspökkenyér formájú, szeletelhető semifreddo. Ez azonban nem előírás, nyugodtan készíthető tortaformában is, csak a fantáziánk szab határt, piskótalap közé is tölthető, szószt is készíthetünk mellé. Én most egy rétegezett kekszes-csokis-vaníliás receptet osztok meg,  Tapasztalataim szerint hamarabb indul olvadásnak, mint a fagyi. Emilia Romagna tartomány jellegzetes desszertje. Nálam "ő" lesz az idei nyár sztár-desszertje. Ezt követi a granita.

Hozzávalók:

Kekszes alap:
  • 13 dkg keksz
  • 5 dkg vaj
  • 2 ek. amaretto ( lehet rum, likőr, konyak)
Vaníliás réteg:
  • 2 tojás
  • 10 dkg cukor/2 ek. méz
  • 2,5 dl tejszín
  • 1 vanília rúd kikapart belseje
  • csipet só
Csokoládés réteg:
  • 2 tojás
  • 10 dkg 70%-os csokoládé
  • 2,5 dl tejszín
  • csipet só
A kekszet morzsa állagúra törtem majd elkevertem az olvasztott vajjal, a likőrrel és egy szilikon formába egyenletesen belenyomkodtam. Beraktam a hűtőbe, ezalatt elkészítettem a rétegeket. A vaníliáshoz habosra kevertem a tojások sárgáját a cukorral és a vaníliával, óvatosan beleforgattam a felvert tejszínt, majd a csipet sóval felvert tojások fehérjét és a kekszes alapra borítottam. Visszatettem a hűtőbe. A csokishoz felolvasztottam vízgőz felett a csokoládét, majd simára kevertem a tojások sárgájával, beleforgattam a felvert tejszínt és a fehérjét majd a vaníliás rétegre öntöttem. Egy éjszakára a fagyasztóba tettem. Ha nem szilikon formában készítjük, akkor a hagyományos püspökkenyér formát ki kell bélelni folpackkal, így a semifreddo könnyen kiemelhető. A képre nem vagyok büszke, ezért csak ide a végére teszem, azért lehessen látni, hogy mégis hogyan nézett ki.

No comments:

Post a Comment