Saturday, June 5, 2010

Palacsintafelfújt rebarba-eper kompóttal

 
Gondoltam meg kellene ünnepelni, hogy végre süt a nap, meleg van, majdnem olyan, mintha nyár lenne!!! Nem nagy dolog június 5-én, gondolja majd magában az, aki ezt egy év múlva olvassa, nem? Pedig de, sajnos, hihetetlen, amit az időjárás az utóbbi hetekben produkál. Na de ma szép nyári nap van, ehhez pedig egy könnyű kis desszert dukál. Az ötlet Ramsay-é. A palacsintára nem írok receptet, mert a palacsintát sosem csináltam és nem is fogom recept szerint.  Fogalmam sincs, miből mennyit teszek bele, csak úgy szemre adagolom a hozzávalókat. Szóval kevertem egy majdnem klasszikus  (azért majdnem, mert a fehérjét külön felvertem) palacsintatésztát:

3 tojás sárgáját kikevertem cukorral/mézzel, liszttel, tejjel, egy csipet sóval majd óvatosan hozzáadtam a felvert fehérjehabot és kicsit vastagabb palacsintákat sütöttem belőle.
Reggel kivonultam a kertbe, leszedtem az utolsó adag rebarbarát, megtisztítottam, feldaraboltam, kevés vajon, cukorral/mézzel, reszelt citromhéjjal, citromlével és egy mokkáskanálnyi őrölt gyömbérrel megpároltam majd kevertem hozzá félbe/negyedbe vágott epret, de ekkor már nem főztem.

Megtöltöttem a kompóttal a palacsintát és plusz eperrel tálaltam. Egyébiránt a rebarbara gyömbérrel szerintem nagyon veszélyesen finom, kár, hogy nem volt otthon friss gyömbér, de így is nagyon jó páros.

No comments:

Post a Comment