Tuesday, June 1, 2010

Pavlova

 
Nem szerettem volna egy darabig semmilyen desszertet készíteni, mert nem tesz jót a tomporomnak, de a Pavlovát muszáj volt kipróbálnom, addig nem lett volna nyugtom. Amilyen bonyolultnak néz ki, annyira egyszerű, szerintem még elrontani sem lehet, talán még egy kezdő háziasszony is meg tudná csinálni. Vagy nem?! És hát nagyon durván jó, masszív desszert, szinte üt. Talán kicsit jobban is színt kaphatott volna a habalap, legközelebb kicsit magasabb hőfokon fogom sütni, 110 fok helyett kb.130 fokon és nem a sütő alsó, hanem a középső harmadába helyezem majd a sütőlapot. Egyébként nincs baj vele, csak mondom, rossz helyre rakódik le :). Azért egy csokisat még kipróbálok. Aki esetleg nem ápol szoros barátságot a tojásfehérje alapú édességekkel, mert iszonya van a színezett, kemény, fullasztó habcsókoktól, annak ajánlom, hogy próbálja ki, mert  a kettőnek semmi köze egymáshoz. Ez nem habcsók, mégha hasonlít is rá. A Pavlovának puha, pillekönnyű ragacsos, krémes belseje van. Tudom furán hangzik a ragacsos meg a pillekönnyű egyszerre, pedig így van, legalábbis én így nyugtáztam magamban. Orosz hangzású desszert, persze, hiszen a híres orosz balerináról, Ánna Pávlováról nevezték el, illetve az ő emlékére készítették el először, de a mai napig vitatkoznak rajta, hogy Ausztráliából vagy Új-Zélandról származik e. Egyébként nyári desszert, már csak azért is, mert a kimaradt sárgájákból készíthetünk fagyit, ami szintén nyári desszert, ha meg fagyit készítünk, akkor a kimaradt fehérjékből süthetünk Pavlovát. Már csak egy dolog hiányzik így június elsején: a nyár! Mert szakad az eső, hideg van és be kellett kapcsolni a fűtést! :(

Hozzávalók:
  • 4 tojásfehérje
  • 20 dkg cukor
  • 1 ek. keményítő
  • 1 ek. ecet
  • csipet só
  • tejszín
  • friss eper
A sütő előmelegítettem 150 fokra. Egy szilikonlapot vékonyan megkentem olajjal. A fehérjéket a csipet sóval elkezdtem felverni (kézzel, de lehet géppel is). Mikor már habos volt, akkor kanalanként adagoltam hozzá az átszitált porcukrot, az utolsó kanál cukorral hozzáadtam a keményítőt is. Szép, fényes masszív habot kaptam, amibe óvatosan belekevertem az ecetet is. A szilikonlapot egy tepsibe helyeztem majd a habból egy kb.20 cm átmérőjű magas tortaformát formáztam. A szilikonlap azért praktikus, mert méretezve vannak rá különböző átmérőjű körök, így könnyű a habalapot megformázni. Ha nincs ilyenünk, akkor ceruzával egy sütőpapírra rajzoljunk kört, kenjük le olajjal és ezen formázzuk meg a Pavlovát. Ha ez meg van, vegyük vissza a hőfokot 110-120 fokra és kb.60-70 perc alatt süssük készre a habalapot, ne nyitogassuk a sütőt közben. Ha letelt a sütési idő, kapcsoljuk le a sütőt és hagyjuk benne a habalapot kihűlni. Én este sütöttem, így a Pavlova a sütőben éjszakázott. A tejszínt kevés cukorral habbá vertem a Pavlovára halmoztam és friss eperrel tálaltam.
Eredetileg itt.

No comments:

Post a Comment