Tuesday, May 18, 2010

Rebarbarás morzsás pite


Hozzávalók:
  • kb.70 dkg megtisztított rebarbara
  • 10 dkg cukor
  • 1 csomag (25 dkg) leveles tészta
A morzsához:
  • 10 dkg liszt
  • 5 dkg porcukor
  • 5 dkg őrölt mandula
  • 5 dkg vaj
  • 1 marék szeletelt mandula
  • ízlés szerint meggy, málna, szeder
A sütőt előmelegítettem 180 fokra.  A rebarbarát meghámoztam, feldaraboltam, egy szűrőbe raktam, megszórtam a cukorral és fél órát állni hagytam. Egy lábasba öntöttem a rebarbara lecsepegett levét és puhára pároltam benne a rebarbarát. Csak épp annyit rotyogott, hogy megpuhuljon, kb.5 perc. 
Egy 23 cm átmérőjű tortaformát vékonyan kivajaztam és kibéleltem a tésztával, az oldalát is, amit aztán kicsit visszahajtottam, hogy picit vastagabb pereme legyen. Ezután következett az 5-10 perces "vakon" sütés. A rebarbara masszát belesimítottam a félig megsült pitetésztába, dobáltam rá pár szem fagyasztott meggyet majd megszórtam a mandulás morzsával, a szeletelt mandulával és 20-25 perc alatt készre sütöttem. Langyosan ajánlatos szeletelni.


No comments:

Post a Comment