Monday, May 17, 2010

Limoncello! Elkészült és olyan boldog vagyok!

Szerintem szerelmes lettem a limoncello-ba! Meglepő? Ugyan!! Az olaszok annyira tudnak! Dolce Vita receptje alapján készítettem, kicsit több citrommal és vodkával.

Hozzávalók:
  • 5 dl vodka ( nálam most skandináv)
  • 10 drb citrom héja
  • 1 rúd fahéj
  • 3 szem szegfűszeg
  • 6 dl víz
  • 15 dkg cukor
  • egy csipet türelem
A citromokat alaposan megmostam és burgonyahámozóval vékony lehámoztam a héjukat. A fűszereket és a citromhéjat egy nagyobb befőttesüveg aljára dobáltam, ráöntöttem a vodkát és két hétig sötét, hűvös helyen ázni hagytam. Ilyenkor jön az egy csipet türelem. Jó-jó! Szabad nézegetni, megillatozni, mosolyogni rá, gyönyörködni benne .... és számolni a napokat. 
A cukorból és vízből szirupot főztem, majd miután teljesen kihűlt, hozzákevertem a leszűrt citromillatú vodkához.  Egy szép likőrös üvegbe töltöttem és már ott figyel a hűtőben, közvetlenül fogyasztás előtt kicsit beteszem a mélyhűtőbe is, jéghidegen lesz az igazi.


No comments:

Post a Comment