Sunday, May 23, 2010

Feketeszeder fagylalt

Májusi ősz (inkább tél) van, pedig pár héttel ezelőtt a virágba borult meggyfában gyönyörködve azt gondoltam, hogy visszavonhatatlanul itt a tavasz. Csak volt, és még mondja valaki, hogy az áprilisi időjárás szeszélyes. Jó, talán már kezd javulni a helyzet, de azt mondom, hogy ez még mindig nem olyan, mint amilyennek májusban kellene lenni. Tavaly ilyentájt már egész szép bőrszínem volt, a májusi nap csodaszépen barnít. Na de most!! Sütni sem süt, elő sem dugja az orrát, ne akarjak már ilyenkor napozni. Aki egy év múlva olvassa majd ezeket a sorokat, nyilván nagyokat fog pislogni, hogy május közepén miket firkálok itt össze, de hát most ez van. 
Na de május van és kész, szóval lassan itt lesz (remélem) a nyár, és ha nyár, akkor fagyi, sorbet, granita! Mi más? Ez a minimum! A másik biztos pont, hogy nem ám bolti, adalékozott, gyümölcsöt, vaníliát, csokit, tojást soha nem látott keverékek, hanem házi, friss és egészséges alapanyagokból készült jeges csodák. Szeretem a fagyit! Például egy fűszeres, masszív indiai, thai, török fogás után nem is tudok elképzelni jobb desszertet, mint egy könnyű hűsítő fagyit, sorbet-t. Meg csak úgy általában is, mert szeretem, szeretjük. Egy valami viszont nem hagy nyugodni. Pár hete beférkőzte magát az agyamba a gondolat, egész rendesen , hogy kéne venni egy fagylaltgépet. Aztán  olvasgatva fórumokat, gasztroblogokat kicsit kedvem szegődött. Ha nem kompresszoros, akkor be kell rakni a fagyasztóba, várni még csak várnék,  nem kell minden nap fagyit enni, tehát kibírom azt a 18 órát míg lehűl a készülék, viszont a fagyasztóban nincs mindig hely. Ha pedig kompresszoros, akkor elég mélyen belenyúlhatok annak a bizonyos ágyékkötőnek a zsebébe. A botmixeres keverés szintén macera, a hely szintén kell a fagyasztóban, ráadásul fél óránként hűtőből kivesz, átkever visszarak. Ez nem fárasztó, csak hosszadalmas és úgy kell tervezni a napot, hogy ne kelljen több órára elmenni otthonról. 
És akkor most rátérek a fagyira. Volt még egy doboz feketeszeder a fagyasztóban, gondoltam teszek egy próbát a "botmixereskiberakosgatós", eljárással erre pont jó lesz.

Hozzávalók:
  • 40 dkg feketeszeder (friss vagy kiolvasztva)
  • 1 ek. méz/cukor (ízlés szerint több/kevesebb)
  • 2 dl tejszín
  • 2 dl tej
A szedret a cukorral botmixerrel pürésítettem, de nem szűrtem át a masszát, mert minket nem zavarnak a magok (sőt én szeretem is ha ropog a fogam alatt, ciki? bizarr?). Ezután elkevertem a tejszínnel és a tejjel, műanyag dobozba öntöttem és betettem a fagyasztóba. Mikor elkezdett fagyni, kb. 1 óránként átkevertem botmixerrel. Egyetlen dolog tart vissza ettől a módszertől: a macera. Egyébkén elégedett vagyok az állagával, nem lesz olyan légies, mint a nagyüzemi, hiszen ebben nincs E-mb-E-rte-E-l-E-n mennyiségű E-szám,de nem is kell és nem is akarom, hogy olyan legyen. Nekem így nyújt ízélményt.

No comments:

Post a Comment