Monday, December 28, 2009

Parmezán puffancsok

Szilveszterre nem szoktam sós rágcsálnivalót sütni, valahogy nem szokás nálunk, a család sem tart rá igényt. Meg egyébként is ilyenkor van még annyi aprósüti karácsonyról, hogy már kínunkban esszük. Egyik nagyi, másik nagyi, szomszédok küldik a kóstolót, cserélgetjük a sütiket. Szóval Dunára vizet?!
Viszont az idén kivételt teszek és úgy érzem, hogy ebből a jövőben rendszer lesz. Mert ezek a puffancsok számomra kihagyhatatlanok, egyszerűek és mégis nagyszerűek. A recept Gordon Ramsay  Vasárnapi ebéd c. művéből származik. Kellemesen meglepődtem, ugyanis eddig nem jutott eszembe, magam  sem tudom, hogy miért, hogy az ún. égetett tésztából nemcsak édes fánkot lehet sütni, hanem sós partyfalatokat is. Csak kell egy jó alaprecept és innentől kezdve a pillanatnyi hangulatunktól függ, hogy mivel dobjuk fel a tésztát. Persze, így sokkal nehezebb lesz a tészta, nem fog úgy megemelkedni, mintha csak fánkot sütnénk. Viszont akik eddig megkóstolták ezeket a puffancsokat, nem sérelmezték, hogy nem üreges a tészta. Hármasával kapkodták el a tálcáról. Én meg csak mosolyogtam. Köszi Gordon!


Hozzávalók:
  • 40 g parmezán ( csináltam már cheddarból, goudaból is, így is jó)
  • 100 g pármai sonka
  • 100 g liszt
  • 85 g vaj
  • 2,2 dl víz
  • 2 nagyobb tojás
  • 4-5 zsályalevél (nekem szárított van otthon)
  • só, frissen őrölt bors
  • 1 kisebb gerezd fokhagyma 
Egy vastag falú lábasban felmelegítem a vizet majd hozzáadom a vajat és megvárom, míg felforr a folyadék. Lehúzom a tűzhelyről, beleszitálom a lisztet, sót, borsot és keverem addig, ami elválik az edény falától. Míg hűl a massza, addig lereszelem a parmezánt, felkockázom a sonkát. Ha langyosra hűlt a tészta, egyesével hozzáadom a tojásokat és addig keverem, míg sima, fényes tésztát nem kapok. Beledolgozom a sajtot, sonkát, zsályát. A recept nem írja, de én nyomok bele egy kisebb gerezd fokhagymát is, elrontani nem lehet vele. Sőt! Csillagcsőrű habzsákba töltöm és sütőpapírral bélelt tepsire kis csillagokat nyomok. Ha sietek, akkor csak kiskanállal halmozok kupacokat, de habzsákból nyomva tapasztalatom szerint jobban megnőnek a puffancsok. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt aranybarnára sülnek. Sütés közben ne nyitogassuk a sütőt. Melegen szerintem finomabbak a puffancsok, ezért melegében kínáljuk, fogyasszuk.

No comments:

Post a Comment