Wednesday, December 23, 2009

Karácsonyi likőr


Hozzávalók:
  • 7 deci jó minőségű tiszta vodka
  • 25 dkg méz
  • 10 dkg aszalt szilva
  • 10 dkg aszalt barack
  • 5 dkg aszalt vörös áfonya
  • 10 dkg aranymazsola
  • 5 dkg aszalt meggy
  • 5 dkg friss hámozott, felkarikázott gyömbér
  • 3 drb csillagánizs
  • 4 fahéjrúd
  • 5-6 szem szegfűszeg
  • 3 vanília rúd
  • 1 narancs leve, lehámozott héja
  • 1 citrom lehámozott héja
Egy legalább két literes befőttesüveg aljára teszem a gyümölcsöket, hozzáadom a fűszereket, gyömbért, a citrushéjakat, ráfacsarom a narancs levét, rácsurgatom a mézet és nyakon öntöm a vodkával. Elkeverem, hogy feloldódjon benne a méz, lezárom és hűvös, sötét helyre teszem. Néha-néha átkeverem. Keresek egy formás kis pálinkásüveget, mikor késznek titulálom a likőrt, akkor csak átszűröm és beleöntöm az elkészített üvegcsébe. Enyhén lehűtve, mértékkel fogyasztandó, nekem hamar a fejembe szállt. Itatja, szinte kínálja magát a huncut.
Díszes üvegcsében ajándékozható is. Én most nem ajándékoztam, csak úgy készítettem a családnak, barátoknak, vendégeknek. De nekem így is ajándék, örülök neki.
És hogy mi legyen a megmaradt gyümölccsel? Hát fantáziafüggő. Én speciel felhasználtam a karácsonyi gyümölcskenyeremhez, de mint utóbb kiderült, nem volt szerencsés dolog. A kenyér finom, de egy kicsit nedves lett, a gyümölcsök két hét alatt eléggé megáztak. Szinte szét tudtam morzsolni a szilvát meg a barackot. Ezért csipegetésre inkább alkalmasak. Bár könnyen elszédül tőlük az ember lánya, úgyhogy csak módjával. :)

No comments:

Post a Comment