Tuesday, June 7, 2011

Málnaszeder-menta sorbet


Végre van fagyigépünk. Tegnap be is üzemeltem, még csak egyszer próbáltam ki, ezért nyilatkozni nagyon nem tudok róla, talán majd a csokifagyi ill. csokimassza után, ami ott figyel a hűtőben és várja, hogy holnap fagyi legyen belőle. Elsőre egy málnaszeder sorbet-et készítettem, ugyanis jobban vonzódom a sorbet-ekhez, mint a tejszínes fagyikhoz és valahogy nekem a málna szimpatikusabb sorbet-nek bedolgozva, mint tejszínes fagyinak. Egyébiránt isteni lett. Először a menta íze hasított bele a nyelvembe a málna ízét csak később, kb. mikor már lecsúszott a torkomon, akkor éreztem. :-) Tökéletes!

Hozzávalók:
  • 45 dkg gyümölcs
  • 1,5 dl víz
  • 10 dkg cukor
  • 2 ek. mentaszörp/vagy friss menta
  • 2 ek. vodka
  • fél citrom leve
A cukorból, vízből, mentaszörből/mentából, citromléből és vodkából szirupot főztem. Nyakon öntöttem vele a málnát, pürésítettem, átpasszíroztam, lehűtöttem és fagyigépben a használati utasítás szerint elkészítettem. Ennyi. :-)

No comments:

Post a Comment