Wednesday, June 8, 2011

Csokifagyi


Aki teheti tényleg szerezzen be egy fagyigépet, szerintem megéri beruházni. Csodát nem kell várni, mert még így sem lesz olyan a fagyi, mint a bolti, bár nekem nem is kell, hogy olyan legyen. A gyári fagyik ( ha csak nem valami extra igényes bio) hemzsegnek az állagjavítóktól, lágyítóktól, tehát érthető, hogy mitől olyan, amilyen. Nekem ez cseppet sem okoz gondot, kárpótol az, hogy tudom mit eszek és amit eszek, az nem mű, hanem valódi. Házi tojás, tej, bio gyümölcs, vanília..stb. Az sem elhanyagolandó, hogy a házi fagyi sokkal kevesebb cukrot tartalmaz, saját ízlésünk szerint tudjuk szabályozni a cukormennyiséget, esetleg használhatunk mézet, xylitet vagy más édesítőszert (természetesen nem mesterségeset). Akkor rátérnék a csokifagyira, bár sok hozzáfűznivalót nem igényel. Masszívan csokis, ahogy egy csokifagyihoz illik, lágy, krémes, olyan fagyis. Tartalmaz kakaót, állítólag ettől lesz lágy. Egész éjszaka a hűtőben hűlt a viszonylag sűrű massza, nem is tudtam a gépbe önteni, persze nem volt beton kemény, csak nem volt folyékon, inkább olyan pudingos állaga volt. Viszont 20 perc alatt végzett vele a gép. Mire kész lett, kicsit kivilágosodott és nagyobb lett a térfogata. Ezután kicsit fagyasztóba tettem, hogy fagyosabb legyen. A tejnemű folyadékról annyit, hogy a mennyiség nem aranyszabály, lényeg, hogy 6 dl legyen összesen. Lehet csak tej is, vagy csak tejszín szerintem. Ha nincs fagyigépünk, akkor hűtsük le a masszát, tegyük egy lapos műanyag (legalább 1 literes) dobozba, tegyük mélyhűtőbe, amint fagyni kezd félóránként keverjük át botmixerrel. Kb. 3-szor, 4-szer, és kész is a fagy.

Hozzávalók:
  • 3,5 dl (egy doboz) cukrozatlan sűrített tej
  • 2,5 dl tej
  • 10 dkg 70 %-os csokoládé
  • 13 dkg cukor (porcukrot használtam)
  • 4 dkg holland kakaó
  • 4 tojás
  • csipet só
A tejnemű folyadékot a csokival, kakaóval és sóval forrásig hevítettem. A tojásokat kikevertem a cukorral. A csokis folyadékból először egy merőkanálnyit hozzáadtam a tojásos masszához, miközben folyamatosan kevergettem, majd a többi csokis tejet is hozzákevertem, visszaöntöttem a lábosba és kevergetve kicsit besűrítettem. A kész masszát lehűtöttem és fagyigépben elkészítettem.

No comments:

Post a Comment