Friday, April 23, 2010

Mogyoróvajas-fehércsokis süti

Egész héten sütikről ábrándoztam. Egyik nap, a buszon ülve eszembe jutott, hogy valamit kéne tenni a hűtőben lapuló mogyórvajjal. Aztán volt otthon fehércsoki is. Na de mit?! Blondie-t, vagy valami hasonlót és együtt a mogyoróvajat meg a fehércsokit. Aztán Macinál beleszaladtam ebbe. "Ó, nem is kell recept után kutatom meg agyalnom az arányokon!"
Sietős napokon hihetetlen gyorsan összehozható és alig kell mosogatni. Nekem szószért kiállt a süti, annak ellenére, hogy egyáltalán nem száraz. Ha lett volna otthon mascarpone, akkor kikevertem volna egy kis olvasztott fehér csokival és avval majszolgattam volna, vagy pedig megkentem volna vele a tetejét. Ugye, ha már lúd, akkor legyen kövér, ez már eleve merénylet a tompor ellen, szóval egy kis mascarpone nem oszt, nem szoroz.

Hozzávalók:
  • 15 dkg vaj
  • 10 dkg fehércsoki
  • 25 dkg mogyoróvaj
  • 10 dkg cukor
  • 3 tojás
  • 20 dkg finom liszt
  • 1 tk. sütőpor
  • csipet só 
A sütőt előmelegítem 180 fokra. Vízgőz felett kevergetve felolvasztom a fehércsokit a vajjal, mogyoróvajjal. Leveszem a gőzről, hozzáadom a cukrot és miután egy picit hűlt,  egyenként hozzákeverem a tojásokat. Beleszitálom a masszába a sütőporral elkevert lisztet és simára dolgozom a tésztát. Enyhén kivajazok egy szilikon sütőformát, nálam most torta forma volt. Belesimítom a masszát a formába és max. 20 perc alatt megsütöm.

2 comments:

  1. Hát ez nagyon jól néz ki!Látom sütöporral lazítottad, és csökkentetted a cukrot is benne, és milyen okosan tetted! Így már nem olyan tömör-gyönyör brownie jellegü, de gondolom nem is az volt a célod.

    A mogyorókrém pedig...nem ismerem a dm-es krémet, meg az enyémnek az üvegét is kidobtam már, szóval nem tudok utánanézni az összetevöinek, de gondolom nem sokban különbözhetnek.

    ReplyDelete
  2. Hát én is vártam, hogy mi fog kisülni belőle, szó szerint. Nyersen olyan fura állaga volt a tésztának, mintha zselés lett volna. Szerintem elég bele ez a cukormennyiség, mert még a család sem reklamált, hogy nem édes, pedig ők nem olyan érzékenyek a cukorra, mint én.
    Ez a mogyoróvaj úgy nézem jó kis univerzális dolog. Sósan thai ételekhez használom. Édesen pedig ki szeretném próbálni krémnek csokitortába, cheescake-nek, fagyiba.

    ReplyDelete