Monday, February 7, 2011

Csokis-fűszeres kuglóf

Azokra a napokra ajánlom, mikor nagyon elkerül az ihlet és alapanyagok híján is korlátozva vagyunk. Az egész úgy kezdődött, hogy : Hmm..süthetnél valamit. Jó. De mit? Nem tudom. Valami édeset. :o) Kifinomult női antennáim megérezték a kijelentés mögöttes tartalmát, ami egyébként felszólítás a cselekvésre, így kiszaladtam a konyhába és felmértem a helyzetet alapanyag-ügyben. Okés, akkor lesz kuglóf. A fiatalúr száját is sikerült "befogni", legalább addig csendben van, míg majszolgat. Mert ez egy olyan majszolgatós, teázgatós kuglóf. De melyik nem az? Csak a kép lett nagyon ciki.

 

Hozzávalók:
  • 25 dkg puha vaj
  • 20 dkg cukor/méz
  • 4 tojás
  • 35 dkg liszt
  • 10 dkg kukorica keményítő
  • 1-1 tk. őrölt gyömbér, fahéj, kardamom
  • 10 dkg apróra vágott étcsokoládé
  • 1 cs. sütőpor
  • csipet só
  • 125 ml narancslé
A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A vajat habosra kevertem a cukorral majd egyenként beledolgoztam a tojásokat és a narancslevet. Hozzáadtam a sütőporral, sóval és fűszerekkel átszitált lisztet, keményítőt és végül a csokoládét, majd egy szilikon formába simítottam a masszát. Kb.50 percig sütöttem. Tűpróba ajánlatos.

2 comments:

  1. Ciki? Napersze, napersze... :)
    Köszönöm szépen a díjat, nagyon jól esett ám! Nem felejtettem el, csak az idő... ellenség :) Szóval igyekszem.
    Ha nem lenne édesség-undorom, most nekiállnék ilyet készíteni. Bár ha jobban belegondolok, egy morzsa azért jól esne:)

    ReplyDelete
  2. Igen, olvastam az utolsó bejegyzésedben, hogy el vagy havazódva, meg hogy cukormérgezésetek van :o)

    ReplyDelete